Dancehall + Roots=Vibes

Tag archive

reggae lyrics

BLXXD MONEY-Official Audio x Lyrics

in Vids & Lyrics by
Mi nah watch no face beg no more pardon
Nuff drug money deh yah Cherry Garden
Nuff individual society applaudin’
You can ask anybody weh dem get dem start in
But nuff politician takin’ donation
So nuff criminal will never see a station
Never see a cell, not even a courthouse
But every Sunday we see deh take him boat out
North Coast resort and car dealership
Di construction company dem jus’ don’t legit
Usually wash he money turn around and hide it
When di kick back a come in di government delightedSo, police cancel operation
Cause no real badman a go station
Now if you check di situation
A Blood money run di nation
Come take a look inna Jamaica
Injustice in di place nuh
If wha you see nuh really phase you
Then you are the problem weh we face to

Was ’bout to buy a nex six enuh
Maybe then I wouldn’t have to be a prisoner
Maybe then I coulda not turn in my firearm
Police could nuh come remand,
Coming like me run an army
Was ’bout to be a politician too
Maybe then I coulda make any decision, look
Maybe then I make a 100 million disappear
Then mi act like mi nuh care
Watch out what mi pack in there
Because the sad reality
Inna Jamaica seh you status a you salary
Man deh road a carry one whole heap a felony
But dem have a family
A boost up di economy

So, police cancel operation
Cause no real badman a go station
Now if you check di situation
A Blood money run di nation
Come take a look inna Jamaica
Injustice in di place nuh
If wha you see nuh really phase you
Then you are the problem weh we face to

It’s out of many but one set of people feelin’ it
How that real, society you agreed to this
Things a reveal, the garbage the machine spit
No smoke screen, no river cannot conceal it
Now the system failing, the gap a get wider
A matter of time before a total divide yah
You cross the line, man draw quick fi remind you
If you built it ‘pon crime then crime will haffi find you
That’s how it’s been always, that nuh frustrate you like it do to me?
How much dead baby deh over Jubilee
How much yutes did ten when dem run into Tivoli
Now dem sixteen, hard fried, a fricassee

So, police cancel operation
Cause no real badman a go station
Now if you check di situation
A Blood money run di nation
Come take a look inna Jamaica
Injustice in di place nuh
If wha you see nuh really phase you
Then you are the problem weh we face to

 

Buy Blood Money Here

UB40-Red Red Wine-lyrics

in Vids & Lyrics by

Red Red Wine
(originally by Neil Diamond)

Red, red wine
Goes to my head
Makes me forget that I
Still need her soRed, red wine
It’s up to you
All I can do, I’ve done
But memories won’t go
No, memories won’t go

I’d have sworn
That with time
Thoughts of you would leave my head
I was wrong
Now I find
Just one thing makes me forget

Red, red wine
Stay close to me
Don’t let me be alone
It’s tearin’ apart
My blue, blue heart

[Red Red Wine Toast Section]

Red red wine you make me feel so fine
You keep me rocking all of the time
Red red wine you make me feel so grand
I feel a million dollars when you’re just in my hand
Red red wine you make me feel so sad
Any time I see you go it makes me feel bad
Red red wine you make me feel so fine
Monkey pack him rizla pon the sweet dep line
Red red wine you give me whole heap of zing
Whole heap of zing make me do me own thing
Red red wine you really know how fi love
Your kind of loving like a blessing from above
Red red wine I love you right from the start
Right from the start with all of my heart
Red red wine in a 80’s style
Red red wine in a modern beat style, yeah

Give me little time, help me clear up me mind
Give me little time, help me clear up me mind
Give me Red wine the kind make me feel fine
Make me feel fine all of the time
Red red wine you make me feel so fine
Monkey pack him rizla pon the sweet dep line
The line broke, the monkey get choke
Burn bad ganja pon him little rowing boat

Red red wine I’m gonna hold to you
Hold on to you cause I know your love true
Red red wine I’m gonna love you till I die
Love you till I die and that’s no lie
Red red wine can’t get you off my mind
Wherever you may be I’ll surely find
I’ll surely find
Make no fuss
Just stick with us.

Red red wine you really know how fi love
Your kind of loving like a blessing from above
Red red wine I love you right from the start
Right from the start with all of my heart
Red red wine you really know how fi love
Your kind of loving like a blessing from above
Red red wine you give me whole heap of zing
Whole heap of zing make me do me own thing
Red red wine in a 80’s style
Red red wine in a modern beat style, yeah.

Bob Marley-Jammin

in Vids & Lyrics by

Jammin

Ooh, yeah! All right!
We’re jammin’:
I wanna jam it wid you.
We’re jammin’, jammin’,
And I hope you like jammin’, too.Ain’t no rules, ain’t no vow, we can do it anyhow:
I’n’I will see you through,
‘Cos everyday we pay the price with a little sacrifice,
Jammin’ till the jam is through.We’re jammin’ –
To think that jammin’ was a thing of the past;
We’re jammin’,
And I hope this jam is gonna last.No bullet can stop us now, we neither beg nor we won’t bow;
Neither can be bought nor sold.
We all defend the right; Jah – Jah children must unite:
Your life is worth much more than gold.

We’re jammin’ (jammin’, jammin’, jammin’)
And we’re jammin’ in the name of the Lord;
We’re jammin’ (jammin’, jammin’, jammin’),
We’re jammin’ right straight from Yah.

Yeh! Holy Mount Zion;
Holy Mount Zion:
Jah sitteth in Mount Zion
And rules all creation.

Yeah, we’re – we’re jammin’ (wotcha-wa),
Wotcha-wa-wa-wa, we’re jammin’ (wotcha-wa),
See, I wanna jam it wid you
We’re jammin’ (jammin’, jammin’, jammin’)
I’m jammed: I hope you’re jammin’, too.

Jam’s about my pride and truth I cannot hide
To keep you satisfied.
True love that now exist is the love I can’t resist,
So jam by my side.

We’re Jammin’ (jammin’, jammin’, jammin’), yeah-eah-eah!
I wanna jam it wid you.
We’re jammin’, we’re jammin’, we’re jammin’, we’re jammin’,
We’re jammin’, we’re jammin’, we’re jammin’, we’re jammin’;
Hope you like jammin’, too.
We’re jammin’, we’re jammin’ (jammin’),
We’re jammin’, we’re jammin’ (jammin’).
I wanna (I wanna jam it wid you) – I wanna –
I wanna jam wid you now.
Jammin’, jammin’ (hope you like jammin’ too).
Eh-eh! I hope you like jammin’, I hope you like jammin’,
‘Cause (I wanna jam it wid you). I wanna … wid you.
I like – I hope you – I hope you like jammin’, too.
I wanna jam it;
I wanna jam it.

Buy Jammin Here

Turn Me On- Kevin Little

in Vids & Lyrics by

Turn Me On (Remix)

Oh yeaa……ah ah ah…….
Is ah big dancehall song in know
Madzart alongside Kevin Little
You know how it is,
You Know how we go
You know[Verse 1]
For the longest while we jamming in the Party
And you’re wining on me
Pushing everything
Right back on top of me
(tea – hey – ai)

But if you think you’re gonna get away from me
You better change your mind
You’re going home…….
You’re going home with me tonight

[Chorus]
Let me hold you
Girl caress my body

You got me going crazy
You turn me on
Turn me on……..

Let me jam you
Go wine all around me

You got me going crazy
You Turn me on
Turn me on……

[Rap]
The girl ya nah go get way tonite
If she think madd man nah go fight
Me done feed she with popcorn and sprite
Now she whar come fly way like kite

Ooh yea yea
Ooh yea yea
Ooh yea yea yea
Ooh yea yea yea yea yea yea
Yea yea……

[Verse 2]
One hand on the ground and
Bumper cock sky high
Wining hard on me
Got the Python
Hollerin’ for mercy – yea hey -ai
Then I whisper in her ear
So wine harder
And then she said to me
Boy just push that thing
Push it harder back on me

[Chorus]
So let me hold you…

[Bridge x2]
Girl Just
Hug me, hug me
Kiss me, squeeze me,
Hug me, hug me,
Kiss and caress me

[Rap]

[Verse 1]

[Chorus]

[Bridge]

Buy Turn Me On Here

Bob Marley-No Woman No Cry

in Vids & Lyrics by

No Woman No Cry

No, woman, no cry.
No, woman, no cry.
No, woman, no cry.
No, woman, no cry.’Cause—’cause—’cause I remember when a we used to sit
In a government yard in Trenchtown,
Ob—observing the hypocrites.
Yeah!
Mingle with the good people we meet.
Yeah!Good friends we have. Oh.
Good friends we have lost along the way. Yeah!
In this great future you can’t forget your past.
So dry your tears, I say.
Yeah.

No, woman, no cry.
No, woman, no cry. Eh, yeah!
A little darlin’, don’t shed no tears.
No, woman, no cry. Eh!

Said—said—said I remember when we used to sit
In the government yard in Trenchtown. Yeah.
And then Georgie would make the fire lights,
I say, log wood burnin’ through the nights.
Yeah!

Then we would cook cornmeal porridge,
I say, of which I’ll share with you.
Yeah!
My feet is my only carriage
And so I’ve got to push on through.

But while I’m gone,
Everything’s gonna be all right!
Everything’s gonna be all right!
Everything’s gonna be all right, yeah!
Everything’s gonna be all right!
Everything’s gonna be all right-a!
Everything’s gonna be all right!
Everything’s gonna be all right, yeah!
Everything’s gonna be all right!

So, no, woman, no cry.
No, woman, no cry.
I say, oh, little—oh, little darlin’, don’t shed no tears.
No, woman, no cry. Eh.

No, woman—no, woman—no, woman, no cry.
No, woman, no cry.
One more time I got to say,
Oh, little-little darlin’, please don’t shed no tears.
No, woman, no cry.

Buy No woman No cry Here

Go to Top